Ir agrs rīts un varbūt septembra sajūtas pie vainas, bet gribas rakstīt. Jūtu, ka šoreiz garāk, neielien insta postā, eju pie vīra un lūdzu, lai iedod man lapu, kur pierakstīt.
Sacīts, darīts.
Gribu pastāstīt par to grūtniecības būšanu pirmajā trimestrī. Es par savu, ja. Ir simts un vairāk scenāriji, katram savs, tāpēc es ne par Tavu, bet savu, un, ja Tu līdzīgi jūties, ļoti ceru, ka šeit rakstītie ieteikumi, kas palīdz man, varētu būt noderīgi arī Tev.

Šoreiz ne tik ļoti par emocionālo pusi, bet tieši par fizisko pašsajūtu.

Galīgi nepatīk, ka izskatos pēc nelaimes čupas gandrīz lielāko dienas daļu un tikai cilvēki, kas ir gājuši cauri toksikozei, saprot, ka neesmu nelaimīga būt stāvoklī, vienkārši sliktums paņem ļoti daudz enerģijas. Būtībā sajūta itkā visu laiku būtu nenormāls vēdera vīruss, gan jau katram tāds ir bijis, tik vēdera vīruss parasti ir divas dienas, bet, ja tas iet jau kuro nedēļu, tad diez gan pārlaimīga un enerģiska sejas izteiksme noteikti nav pirmais, ko ieraugi šādas grūtnieces sejā.

Esmu nudien pateicīga, svētīta, priecīga, ka gaidām ceturto bērniņu, bet šis laiks ir izdzīvošana un esmu atklājusi, kas man palīdz to izdarīt.

…šeit būs par gadījumu, kad ir slikti pirmajā trimsetrī un daži ieteikumi, kas man palīdz izdzīvot šo posmu…

Lai, cik šī ziņa būtu lieliska, ne visiem pirmie mēneši ir “pat nepamanīju, ka esmu stāvoklī” viegli.
nudien priecājos, ja esi stāvoklī un Tev nav slikti no jebkuras smakas, ēdiena, pat kustības! Ja Tu pirmajā trimestrī jūties lieliski, vari uzkavēties restorāna iekštelpās, viss Tev garšo kā ierasts un iet iekšā grabēdams – apsveicu un priecājos, bet, lūdzu, nenāc nosodīt, jo Tev vienkārši pat nav ne jausmas, ar cik traku periodu es te dalos. Lūdzu, manis un sevis dēļ laid šo rakstu gar ausi, jo nevajag piestūķēt smadzenes ar lieku informāciju, šeit būs par gadījumu, kad ir slikti pirmajā trimsetrī un daži ieteikumi, kas man palīdz izdzīvot šo posmu. Neesmu ārsts, tāpēc šo jāuztver kā papildus informāciju, ko vari provēt darīt, tomēr piebildīšu, ka mums katram ir galva uz pleca, īpašā sievietes intuīcija ir dota, lai saprastu, kas mums der un kas vajadzīgs!

Man mājās visu laiku ir milzīga kņada, jo ir trīs mazi bērni, kas grib uzmanību, mani, ēdienu un iet ārā. Viņiem tikai teorētiski aptuveni ir skaidrs, ka esmu šobrīd daudz jūtīgākā stāvoklī kā parasti. Protams, visiem patīk atnākt iedot buču bēbītim uz punča, bet vai tad tas mazais punčuks ir iesmels, lai mamma neskrietu ar viņiem ārā kā zirgs? Apsēžamies uz grīdas un skaidroju, skaidroju, skaidroju, ka mammītei šobrīd vajadzīgs mazliet miers, jo ir slikta sajūta, nav spēka, gribas apgulties.. vecākais bērns, kuram tikko palika astoņi to vēl saprot, bet mazie, kuriem ir trīs un pusotrs – neeeeee, un jau nākamajā brīdī lec no mugurpuses virsū, rauj aiz rokas, lai ceļu augšā savu nevarīgo ķermeni, grib pusdienas, no kurām man jau zosāda metas vien iedomājoties, visi skrien, arī astoņgadnieks, jo pavelkas līdz un pa otru ausi jau ārā tas, ko runājām, jo jautrība istabā sit augstu vilni un tikai es nespēju to baudīt, jo man ir slikti.

mājās visu laiku ir milzīga kņada, jo ir trīs mazi bērni, kas grib uzmanību, mani, ēdienu un iet ārā! Viņiem tikai teorētiski aptuveni ir skaidrs, ka esmu šobrīd daudz jūtīgākā stāvoklī kā parasti

Iepriekšējā grūtniecībā ar meitiņu, pamodos nakts vidū, jo jutu, ka paliek slikti dēļ smakas, kas nāk no virtuves, jo mans vīrs bada plosīts, cepa pa kluso baklažanus, bet es raudot tik teicu: “Tu mani nemīli, Tu cep to ēdienu!!!!” Otrā rītā, pie skaidra prāta, man bija kauns kā esmu uzvedusies, sapratu, ka tā nevar un man ir jāmeklē alternatīvas, kas palīdz šajā posmā, jo sevis žēlošanu atļauties nevarēju, kad mājās aug vēl divi, ļoti aktīvi puikas.

Šoreiz, gaidot ceturto bērniņu, satiekoties ar sliktumu, šķita, nu bāc, nevar būt, manam ķermenim tak vajadzēja jau pierast būt stāvoklī un beidzot ļaut man arī uzspraust neviltotu smaidu sejā un no sirds teikt visiem, kas grib redzēt laimīgu sievieti gaidībās : “Esmu tik mierīga, harmoniska, un jūtos lieliski, vispār nejūtu, ka esmu stāvoklī, sliktums? Kas tas par bubuli? Man tāda nav!”

Es taču sapņoju par šo teikumu, ka tas nudien šoreiz būs mans!!! Mans teikums!!!
Bet nav, tāpēc steidzami mēģināju visu, kas man jau bija palīdzējis iepriekš, lai šis laiks tiešām būtu, cik vien iespējams labāks priekš manis, mazās dvēselītes vēderā un pārējiem četriem ģimenes cilvēkiem, kas ir diezgan ievilkti šajā posmā kopā ar mani!

Tā tad šeit būs pāris lietas, ko esmu mēģinājusi un kas man darbojies –  palīdz mazināt, brīžiem pilnīgi novērst grūtniecības sliktumu, ej cauri sarakstam un varbūt Tev kaut kas no tā noder un palīdz.

ŪDENS.

Vecais, labais draugs ūdens!!! Tas ir īsts brīnumlīdzeklis.  Vislabāk, ja visu laiku pa rokai ir sava pudelīte ar šo maģisko dzērienu! Piparmētru lapa, citrons, saldētas ogas, jebkas, ko sirds kāro, var likt klāt, galvenais dabon to iekšā, pa maziem malciņiem un bieži.

ĒDIENS.

Tas ir gan mans ienaidnieks, jo paliek slikti par to domājot, sajūtot tā smaku, gan glābējs, lai nebūtu slikti. Vienīgais veids, kas man darbojas ir nesagaidīt, kad ir riktīgi slikti un vēders aizvien tukšs.

biežas ēdienreizes un nelielām porcijām ir vislabākais scenārijs.

ar proteīnu (olbaltumvielām) bagāti ēdieni liks justies daudz labāk:

  • Sojas pupiņas jeb edamame – ar tām tiks uzņemts arī dzelzs, kālijs, magnijs un C vitamīns.
  • Pilngraudu pasta. Gards proteīna ēdiens, satur arī vairāk šķiedrvielu, un ir brīnišķīgs b vitamīna avots.
  • Zemesriekstu sviests!!! Aleluja! Nu citi riekstu sviesti arī, bet šis ir mans mīļākais.
  • Brokoļi ( es tos graužu svaigus) satur arī ikdienā nepieciešamo C un K vitamīnu un kāliju.
  • Brūnie rīsi
  • Banāni
  • Zaļā tēja (vēlama bez kofeīna) interesanti, ka tā man parastā ikdienā nekad, nekad nav garšojusi!
  • Ingvers (man ar to iet visādi, kokčikos un smūtijos dabonu iekšā, bet tā, lai uz to nav akcents).
  • Tuncis
  • Liesa gaļa
  • Skābpiena produkti jeb manā gadījumā grieķu jogurts (to gan nevajag jaukt kopā ar tiem produktiem, kas satur dzelzi, jo dzelzs arī ir ļoti svarīgs, lai būtu enerģija, vismaz man tas ir aktuāli, jo ir mūžīgi pa zemu)

Zinu, ka citiem tieši kārojas grūtniecībā maķīša friškas un chili con carne, un, ja neko citu ieēst nevar, tad noteikti labāk ir apēst kaut ko, bet ieteicams izvairīties no taukaina, asa ēdiena, tas varbūt skan labi, bet noteikti neliks justies labi vēlāk. Arī cukurs ilgtermiņā nedod labu sajūtu, bet man ir bijušas dienas, kad varu izdzīvot tikai tāpēc, ka esmu apēdusi arbūzu (kas būtībā ir ūdens un cukurs). Ticu, ka tie, kas sejā arī tikušies ar šo sliktumu, zin, ka citreiz ir lieliski apēst JEBKO!!! Šeit rakstu, kas palīdz justies labāk, bet man ir vesela liste, kas nepalīdz justies labāk, bet es to esmu gardu muti norijusi. Un nekādas nožēlas! Nožēlai grūtniecībā kā tādai aizliedzu būt!

RADU SEV PATĪKAMU GAISU TELPĀ

  • difuzēju telpas ar ēteriskajām eļļām no YoungLiving
  • No rīta ar piparmētru eļļu možumam,kas palīdz arī pie pirmā sliktuma viļņa. Ja sāp galva, kas ir biežs pavadonis, tad iemesēju to deniņos. iepilinu saujā un veicu dziļas ieelpas.
  • Pēcpusdienā lietoju lavandas eļļu mieram, iepilinu arī vienu pilienu delnā un pārbraucu ar roku pāri spilveniem, lai labāks miegs.

NELIENU PIE PLĪTS.

Ja nav pilnīgi traģiska situācija, es izvairos no gatavošanas virtuvē, lūdzu palīdzību vīram, mammai, kura bija dažas dienas ciemos, gatavošanā, vai vīrs aizbrauc uz vietējo ēdnīcu pakaļ gatavam ēdienam. Putru bērniem varu izvārīt un ar to šobrīd aprobežojos. Daždien gan esmu tikusi arī normālas vakariņas pagatavot, ja logi vaļā un nosūcējs uz maksimumu, bet tad pašai ieēst uztaisīto neiespējami.

Galvenais, lai neviens nebūtu neēdis! Vienmēr var piedāvāt kukurūzu konservus, biezpienu, riekstus, maizītes, sieriņus un citus bezsmakas ēdienus, par ko bērni sajūsmā! Pie sevis atkārtoju, ka šis posms drīz būs galā un labāk ir mamma kaut cik pie sajēgas, nekā bāla un knapi uz kājām stāvoša pie karstām pannām.

TĪRĪBA, KĀRTĪBA.

Kas tas bija? Tiklīdz man ir labāk, tā gribu pavadīt sakarīgāku laiku ar ģimeni. Lai slavēta veļas mašīna un žāvētājs, manas mīļākās santehnikas iekārtas, vismaz drēbes ir tīras, tas nekas, ka tīro drēbju čupa ir izaugusi līdz griestiem, bet nekur jau neaizmuks, pagaidīs. Par pārējo gan.. nu ciemiņus tāpat baigi uzņemt pie šādiem sliktumiem negribas, māja netīra, ēst neko nevaru pagatavot, kurš gan grib ciemos braukt! Bet tas nekas, atgādinu, ka šis posms drīz beigsies, pacietību!

SAELPOTIES GAISU.

Tiklīdz noķeru sajūtu, ka man ir labāk, parādās jebkāda enerģija, eju ārā saelpoties gaisu. Brīžiem tas ir tikai mājas pagalms, galvenais ārā. Kad ir galīgi traki, aprobežojos ar atvērtu logu un sēdēšanu pie tā, galvenais dabūt plaušās gaisu. Uztaisu pāris ieelpas, izelpas. Sēžu uz soliņa, kur var atstutēt muguru kā tāda omīte, bērni nes ābolus, plūmes, un man brīžiem sajūta, ka viņi ļoti jūt, kas man vajadzīgs. Bieži tur sēžot, graužot ābolus, pat aizmirstas, cik slikti, tāpēc eju ārā. Cik vien varu. Iesaku.

MIEGS.

Pa dienu, protams, man nesanāk pagulēt diendusu kopā ar Zoju, lai gan katru dienu ceru,ka tas notiks, bet Teo neiet gulēt pa dienu un ātri vien nāk mani saukt pie sevis, bet tākā mazie iet gulēt 19 vakarā, tad es arī cenšos laicīgi doties pie miera, pārsvarā ap 21 esmu jau gultā, lai ļautu savam ķermenim maksimāli atpūsties un atgūt spēkus. No rītiem bērni ir augšā ap pus septiņiem, septiņiem, tad Roberts iet ar viņiem lejā, gatavo manu superdzērienu, ko sagaidu gultā un to lēnām, maziem malciņiem izdzeru, tad es eju lejā, cerībā, ka visi paēduši brokastis un izdzeru smūtiju, kas mazina sliktas dūšas simptomus.

 

šeit divas receptes, viena ar rīta kokčiku, ko gatavo Robis un divi smūtiji,ko mainu,lai neapnīk, arī gatavo vīrs.

Recepte: Pirmā trimestra glābējs

 

 

 

 

zemāk pievienoju divu brokastu smūtiju receptes pirms sāk gribēties ēst un paliek slikti:

Recepte: Persiku/auzu pārslu smutijs

 

 

 

Recepte: Melones/piparmētru smutijs